יום חמישי, 5 במאי 2016

רפלקציה

מיום קבלת המטלה, הרעיון של לכתוב יומן מנקודת מבטה של דמות מהתנ"ך נראה לנו מעניין, ידענו שזו הזדמנות "לצלול" אל סיפורים, פרשנויות, מערכות יחסים ורגשות. טלנובלה ממש. יאללה מתחילים.

הייתה לנו קצת התלבטות באיזה דמות לבחור – הרי כל הדמויות בתקופת האבות הן דמויות שעברו המון נקודות חשובות בחייהן... אבל התחברנו במיוחד ליעקב אבינו שעבר המון דברים מיוחדים והאירועים בחייו קשורים לדברים שונים ומגוון דמויות. בשל דמותו המעניינת והמיוחדת החלטנו לבסוף לבחור בו ככותב היומן.

במהלך העבודה נחשפנו להמון נקודות מבט חדשות על הסיפורים שאנחנו מכירים "עוד מהגן של שולה" מתוך הפירושים שאנשים שונים כתבו. החל מהסתכלות על יעקב כבחור ערמומי שמשתמש בשוחד ובמרמה כדי להשיג את מה שהוא רוצה (נזיד לקניית הבכורה וקבלת הברכה של אביו במרמה) ועד להצגת יעקב כאדם תמים שנמצא תחת שתלטנותה של אמו ונתון למרותה. המגוון הגדול הזה בין הפירושים היה מדהים, ונהנינו לקרוא את כולם אפילו שידענו שבסוף נתייחס לפרשנויות נבחרות. החלטנו להשתמש בפירושים שנראו לנו הכי מתאימים לספר את סיפורו של יעקב מגוף ראשון. הגענו לעומקים חדשים בדמותו של יעקב אשר לא חשבנו שאפשר להגיע אליהם לפני והם האירו את דמותו באור שונה ומיוחד.

העבודה הייתה מעניינת ומרתקת – הרעיון של לעשות יומן אישי על אחד האבות או האימהות של עם ישראל תוך הצגת פרשנויות שונות לאירועים הוא מדהים. נהנינו לקבל את היד החופשית כיצד להציג את הדמויות התנכיות ולעצב את אישיותן. מדהים להסתכל עכשיו בבלוג של Jacob המתעד את כל החיים שלו ואת מה שהוא עבר.

וכרגיל נהנינו לעבוד יחד בתור צוות Privori שממשיך לפעול במרץ... היה לנו ממש כיף ומי ייתן והיומן של יעקב יתפרסם כרב מכר מפורסם שיכניס לנו מיליונים ונוכל לקנות מלא נזידים.

תודה רבה,
נשמח לתגובות, הערות והארות, פרשנויות נוספות וחומר למחשבה.
אורי ועומר

תגובה 1: